Бажан Козаченко

гармидер думок зазвичай призводить до гармидеру дій

30.05.2021, Переглядів: 164

Набридло бути зручним для всіх і безкоштовно «виправляти» те, що забув повідомити замовник.

Замовник має надати своє бажання, свій задум написаним,

щоб потім все, що НЕ написано в завданні НЕ було б «виправленням недоліків» виконавця, а обидві сторони домовленості справедливо вважали б те додатковим замовленням.

Я розумію, що часто замовник НЕ знає всіх особливостей, можливостей, шляхів втілення,
НЕ знає чи є можливим той чи инший спосіб втілення та який шлях втілення є дешевшим, зручнішим, надійнішим тощо. В такому випадку ми складемо завдання разом із замовником, але це само по собі є окремою послугою виконавця замовникові, тож воно буде справедливим віддячити виконавцеві за допомогу в усвідомленні та опису задуму.
youtu.be/F3STHxfABf4?t=83
Якщо під час спільного опису завдання щось забули, НЕ записали, НЕ обговорили тощо, те все є відповідальністю замовника, а НЕ виконавця. Тут виконавець лише --> допомагає < — але НЕ ставить завдання. НЕ може бути «ми ж з вами складали завдання, то ви НЕ написали» з боку замовника. Навіть якщо завдання записує виконавець, видає завдання замовник.

Мабуть це все написано важко, але насправді во є легким для розуміння:
Коли замовник отримав навіть попередні зразки втілення задуму, а якщо закінчену працю поготів, і каже: «Ось тут це мало б бути так», то ми мусимо зазирнути в завдання. Якщо це написано в завданні, то воно є виправленням. Якщо «ось це» НЕ записано в завданні, то воно є додатковим замовленням.

"Іграшки мало б бути поєднано за розміром, а НЕ за цвітами" — чи написано те в замовленні, чи там написано лише про розділи та підрозділи без означення способу розподілу ?
Завдання на зразок «щоб все добре працювало» вважаю виконаними, а будь-яке вдосконалення буде новим замовленням.

Я розумію, що замовники хочуть легше, швидче та дешевше, але виконавець НЕ мусить знову і знову витрачати свій час через те, що замовник НЕ зміг одразу пояснити свій задум і свою потребу.

Коментарії 2

  • Марія Заржицька
    Видалено автором коментаря
  • Марія Заржицька
    Бажане, є така штука - бріф. Якщо замовник не може (або не хоче) чітко висловлювати свої побажання до замовлення у переписці або розмові, запропонуйте йому заповнити бріф. Заповнив, узгодили, - все, працюємо. Відмовляється - скоріш за все, ваша робота буде або марною, або украй марудною. Тут варто подумати, чи взагалі за неї братись, чи дочекатись дисциплінованої, відповідальної людини.

Вгору